Back in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cynthia - WaarBenJij.nu Back in SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cynthia - WaarBenJij.nu

Back in SU

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

20 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Hier even een kort eerste berichtje om jullie te laten weten hoe de reis en mijn aankomst is verlopen.

Op Schiphol begon het boarden lekker op tijd. Helaas ontstonden er wat problemen met een wat agressieve passagier en doordat er ontzettend veel Chinezen meegingen waren er nogal wat bijzondere bagagestukken met een nog meer bijzondere inhoud bij de douane ontdekt.
Hierdoor begon de reis met een half uur vertraging.

In het vliegtuig werd ik omringd door Chinezen, en Chinezen kunnen niet stilzitten. Ze bedienden zichzelf in de keuken, drinken pakken, eten halen, ook heel bijzonder. Verder gingen de 9 uur erg langzaam voorbij..

Maar…eindelijk kwam op het scherm Paramaribo steeds dichterbij en voor ik het wist werd de landing ingezet.
Gelukkig wist ik van mijn vorige bezoek aan SU dat de rechter rij voor de douane een stuk sneller gaat dan de linker rij. Ik had bewust een stoel gekozen voorin het vliegtuig, waardoor ik meteen door kon lopen naar de douane. Na een kwartier had ik mijn stempel en begon het lange wachten op mijn koffer. Voor m’n gevoel duurde dit natuurlijk uren, maar achteraf viel het best mee.

Ik werd van het vliegveld opgehaald door Ravi, ik kende hem nog van toen ik in november in SU was, en heb in Nederland contact met hem gehouden. Onderweg naar Paramaribo zijn we bij de Chinees (kleine supermarkt die van een Chinees is) gestopt om Markoesasap (passievruchtsap) en Chiller (bier met citroen) te halen. Wat smaakte dat weer goed, heerlijk!!

Voor vertrek was mijn verblijf in het guesthouse nog niet helemaal goed geregeld. Er werd wel steeds gezegd ‘het komt goed’, iets wat nogal snel en veel gezegd wordt hier in Suriname en waar je maar op moet vertrouwen dat het goed komt, maar dat vertrouwen had ik toch niet helemaal. De eerste twee nachten zou ik bij de huisbaas zelf logeren, maar op het vliegveld werd ik gebeld door de huisbazin dat ik meteen in het guesthouse zou gaan verblijven. Bij het guesthouse aangekomen bleek dat het de kamer was waar ik in november ook heb geslapen, lekker vertrouwd dus.

Vanochtend werd ik wakker en had ik het gevoel dat ik ontzettend had uitgeslapen. Na een blik op mijn telefoon bleek dat het nog geen 7.00 was. Gisteravond lag ik pas om 1.30 in bed dus erg veel en lang geslapen had ik dus niet. Gelukkig toch nog even in slaap gevallen en daarna een heerlijke douche genomen.

Gisteravond is er ook nog een meisje aangekomen en ik ben met haar vanochtend de stad in geweest. Schaafijs gegeten, want wat heb ik dat gemist ;-) Helaas is het weer wat minder, maar sowieso beter dan bij jullie in Nederland.

Vanavond wordt de verjaardag van een meisje gevierd en gaan we, als het goed is, eten in Blauwgrond.
Dus nu al volop gezelligheid en plezier!

Dikke brasa!

  • 20 Maart 2013 - 20:03

    Marga:

    Wat fijn dat je weer goed bent aangekomen. Je hebt het goed voor elkaar als ik het zo lees!
    Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, ik blijf een trouwe volger!
    Groetjes, Marga

  • 20 Maart 2013 - 20:49

    Nadieh:

    Ey meis,

    Wat fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen!
    Lekker genieten en een baan er aan over houden natuurlijk ;)!
    Want dan kom ik je snel opzoeken :P!

    Xx

  • 20 Maart 2013 - 21:07

    Francien :

    Hoi cyn! Goed om te lezen dat je veilig bent aangeland. Wat maak je dan al weer veel mee hè! Gekke Chinezen :-)!!! Ik wil ook schaafijs proeven :(

    Veel plezier x fran

  • 20 Maart 2013 - 21:11

    Felicia:

    Hee Cynthiaaa,

    Veel plezier daar in Suriname. En fijn dat je ons op deze manier laat meegenieten.
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en eventuele foto's.

    Groetjes, Felicia

  • 21 Maart 2013 - 13:41

    Gea En Sherany:

    He Cynthia,
    Helaas geen dikke brassa voor vertrek kunnen geven door ziekte!Maar we gaan je volgen!Zo te lezen is het meteen alweer genieten in SU!
    Gr een dikke brassa van ons 4tjes

  • 21 Maart 2013 - 15:13

    Inge Meganck:

    Hey Cynthia

    Blij te lezen dat je goed bent aangekomen, ondanks de chinese toestanden ;)

    Leuk dat je ook dezelfde kamer hebt, dan ben je inderdaad direct vertrouwd terug met Suriname en je omgeving!!

    Veel plezier op het feestje en tot een volgende !!

    Groetjes Gerda-Hugo en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Cynthia

Actief sinds 03 Maart 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 17763

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 23 Augustus 2014

Een jaar juf in Suriname

19 Maart 2013 - 30 April 2013

Terug naar Suriname

Landen bezocht: