De meeste dromen zijn bedrog... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu De meeste dromen zijn bedrog... - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu

De meeste dromen zijn bedrog...

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

21 Mei 2013 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Op 19 maart vertrok ik naar Suriname met een doel.
Vanaf december tot aan mijn vertrek in maart ben ik bezig geweest dit doel voor te bereiden, om de kans dat dit doel bereikt zou worden, zo groot mogelijk te maken.

8 Dagen na aankomst begon in Suriname de paasvakantie van bijna 3 weken. Dit had ik tijdens mijn voorbereidingen 'even' over het hoofd gezien. De stress nam toe en het gevoel van falen begon te overheersen. Maar tijdens een skype gesprek met het thuisfront werd ik gebeld door een school die ik al 2x had gemaild..
Gebeld worden in de vakantie door een school was al bijzonder (het is en blijft Suriname), maar de boodschap die ik kreeg zorgde ervoor dat mijn gevoel van falen in één klap verdween: De directrice wou graag een sollicitatiegesprek met mij voeren.

In de allerlaatste week van mijn verblijf in Suriname, vond het gesprek plaats. Een positief, gezellig gesprek. De school was geïnteresseerd...en ik ook!
Een tweede gesprek volgde, dit keer met de directeur én directrice samen. Maar inmiddels had ik na het eerste gesprek, ook een gesprek op een andere school gehad...
De directeur gaf me een week bedenktijd, en met het gevoel dat ik op een tweesplitsing stond ging ik terug naar Nederland...

Inmiddels ben ik ruim 3 weken thuis. In de eerste week heb ik de school gemaild dat ik graag op hun aanbod wil ingaan. Mailcontact met Suriname verloopt niet altijd even snel, dus onzekerheid begon te overheersen. Was ik nu aangenomen, of niet?
Ook in de volgende 2 weken kreeg ik hier nog geen uitsluitsel over. Maar aangezien je voor de aanvraag van een visum, een hele waslijst van documenten moet aan- en opvragen, ben ik daar alvast maar mee begonnen.

Om te beginnen een nieuw paspoort. Een IDkaart die 4 jaar geleden is verlopen en nu onvindbaar bleek, zorgde voor de eerste belemmering. Met een aangifte van vermissing ging ik het een week later nog een keer proberen. Jammer genoeg kwam bovenop de paspoortkosten nog een boete voor de vermissing van mijn IDkaart...

Toen de andere documenten.
Wat ben ik blij dat ik niet in Limburg ben geboren! Voor mijn geboorteakte was een autoritje naar Den Helder voldoende.
Voor een Verklaring Omtrent Gedrag moet eerst een brief van het Consulaat van Suriname worden aangevraagd voordat je überhaupt bij het gemeentehuis je aanvraag kan doen. Het kon 2-4 weken duren voordat ik het document binnen zou hebben...fijn hoor, al dat wachten.
Tot slot had ik ook nog een uittreksel van de burgerlijke stand nodig, waarmee ik kon bewijzen dat ik ongehuwd was. 'Denkt u dat ze dit bedoelen?' (baliemedewerkster van de gemeente laat me een papier zien waarop staat bij burgelijke stand: ongehuwd). Ehmm ja? Geen idee? Blijkbaar ben ik het eerste geval in de gemeente die voor langere tijd naar het buitenland gaat?
Gelukkig is alles goed gekomen en heb ik de benodigde documenten nu allemaal in huis. Om het geldig te laten verklaren moet ik nog naar de rechtbank voor apostilles, dan is alles in orde.

Ook kwam er afgelopen week een mail binnen van de school: de directrice wou een skype afspraak maken!

Vandaag was het zover. Om 15.00 precies zat ik achter mijn laptop..
15.10 kwam ze online en hadden we een gesprek van ruim een uur.
Ik kreeg het gevoel dat ik opnieuw aan het solliciteren was, het onzekere gevoel kwam weer even omhoog.
Totdat ze begon te bespreken wat de procedure zal zijn wanneer ik in Suriname ben. Medische keuringen, het afleggen van een eed, het openen van een bankrekening, en al dat soort zaken.

Ze sloot het gesprek af met: 'Juf van groep 6, zie je dat zitten?' en 'Deze week nog mail ik je de werkgeversverklaring die nodig is voor je visumaanvraag'.

Ik besef het nog niet helemaal, maar ik kan jullie en iedereen bij deze vertellen dat mijn doel is bereikt! Vanaf 1 oktober sta ik in Suriname voor de klas, als juf van groep 6.


Geef niet op en blijf geloven, ook al zit het even niet mee en lijkt het misschien uitzichtloos. Wees zeker van je eigen kunnen en je kwaliteiten. Als je echt iets wil, lukt het je, op welke manier dan ook!!


Bedankt jullie, voor het mee volgen van de weg die ik heb afgelegd om mijn doel te kunnen bereiken. Alle lieve en bemoedigende berichtjes die ik heb gekregen en de interesse die jullie hebben getoond!

Bossies en Brassas,

Cynthia, aanstaande juf van groep 6


  • 21 Mei 2013 - 18:18

    Sylvana:


    Gefeliciteeeeeerd Cyn! Echt super!!! Maar het klinkt als een laatste bericht;) we kunnen je vanaf september toch wel blijven volgen he!

    X Sylvana

  • 21 Mei 2013 - 18:24

    Marieke Berends:

    Super leuk om te lezen dat het je is gelukt!! Fijn zeg! Gefeliciteerd! Naar welke school ga je nu uiteindelijk?
    Groep 6, leuk hoor! Ik ga je verhalen volgen! :D

    X Marieke

  • 21 Mei 2013 - 19:11

    Marion:

    Hoi Cynthia!!
    Wouw wat goed en spannend!
    Gefeliciteerd en heel veel succes daar! Heel leuk om te lezen :)

    Groetjes Marion

  • 21 Mei 2013 - 19:52

    Chantal:

    Lief nichtje,

    Wij zijn echt super trots op je. Je doorzettingsvermogen geeft je nu de kans een bijzondere ervaring op te doen in Suriname. Je bent een fantastische juf en dat zullen ze het komende jaar in Suriname gaan merken.

    Toppertje

    xxx van Je grote neef, je kleine vriendjes en van mij

  • 25 Mei 2013 - 15:42

    Inge Meganck:

    Hey Cynthia !

    Van harte proficiat dat je droom hebt kunnen volbrengen!! Je zal het daar fantastisch doen en een geweldige tijd hebben !!!

    Groetjes Gerda-Hugo-Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Cynthia

Actief sinds 03 Maart 2013
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 17763

Voorgaande reizen:

14 September 2013 - 23 Augustus 2014

Een jaar juf in Suriname

19 Maart 2013 - 30 April 2013

Terug naar Suriname

Landen bezocht: